Wikia

Onder de naam Flexity biedt de firma Bombardier trams aan voor het stedelijke vervoer. Op dit moment worden er verschillende tramtypes gefabriceerd, die uiterlijk en technisch zeer van elkaar verschillen:

Cityrunner 017 in Ebelsberg 2005-08-01
Een Cityrunner in Linz

Flexity OutlookEdit

Onder de naam Flexity Outlook worden twee verschillende tramseries aangeboden: de Flexity Outlook C - Cityrunner en de Flexity Outlook E - Eurotram. De Cityrunner is in vele Europese steden te vinden, terwijl de Eurotram alleen in Strasbourg, Porto en Milano rondrijdt.

Flexity BerlinEdit

De Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) hebben de opdracht gegeven voor de ontwikkeling van een 100% lagevloertram van het type Flexity Berlin. Als eerste zullen vier proefrijtuigen in verschillende uitvoeringen gebouwd worden; een één- en tweerichtingwagen van 30,8 meter en een één- en tweerichtingwagen van 40 meter. Na een testfase kunnen dan mogelijk 206 motorrijtuigen geleverd worden.

NGTD12DD Altmarkt
Een NGT D12DD Flexity Classic tram in Dresden

Flexity ClassicEdit

De Flexity Classic is een familie van lagevloertrams die hoofdzakelijk in Duitsland ingezet worden. De openbaar vervoersbedrijven in Kassel, Essen, Frankfurt am Main, Dresden en Dortmund zijn de grootste klanten.

K4500 VB Presentation
Een K4500 in Köln

Flexity SwiftEdit

De Flexity Swift is een familie van Stadtbahnwagens die in 1995 voor het eerst door de Kölner Verkehrs-Betriebe (KVB) in dienst gesteld werd. Vandaag de dag rijden de wagens ook rond in Bonn, Istanbul, London, Minneapolis, Porto en in Stockholm.

Saarbahn nach Warndt
Een Flexity Link in Saarbrücken

Flexity LinkEdit

De Flexity Link is een zogenaamde Tram-Trein, dus een tram die zowel op het stedelijke tramnet kan rijden als het regionale spoorwegnet. Dit maakt het mogelijk, vooropgesteld dat de infrastructuur daarop afgestemd is, dat de binnenstad op een optimale manier met de regio verbonden is. In dit segment is de Flexity Link het enige model van Bombardier. Op dit moment zijn 28 motorwagens bij de Saarbahn in Saarbrücken in dienst.

Flag of Canada Bombardier
Flexity: Flexity Outlook (Cityrunner · Eurotram) · Flexity Berlin · Flexity Classic (NGT D8DD · NGT D12DD) · Flexity Freedom · Flexity Swift · Flexity Link · Flexity 2
Type 400 · Cobra · Incentro· DT8