Wikia

SIG
SIG
Opgericht: 1853
Bürkliplatz lijn2 Mirage
Een SIG Mirage tram in Zürich
MP7242147Weegbree 5023
Een SIG sneltram in Utrecht

De SIG Combibloc Group AG (tot april 2009 SIG Holding AG, oorspronkelijk Schweizerische Industrie-Gesellschaft) is een Zwitserse industrieële onderneming met de zetel in Neuhausen bij Schaffhausen. Vandaag de dag is het bedrijf alleen nog in de verpakkingsindustrie actief.

Sinds 11 mei 2007 behoort de groep tot de Nieuw Zeelandse Rank Group Holdings van de milljardair Graeme Hart. Op 2 november 2007 werden de aandelen van het, toen nog, als SIG Holding AG operenende bedrijf van de Zwitserse beurs gehaald en in april 2009 kreeg het de nieuwe naam SIG Combibloc Group AG.

RailvoertuigenEdit

In het jaar 1853 werd SIG als Schweizerische Waggons-Fabrik opgericht. Vanaf 1981 concentreerde SIG zich, met succes, in samenwerking met Schindler, SWS) en FFA op de bouw van draaistellen. SIG draaistellen zijn dan ook in veel landen aan te treffen. De railvoeruigenafdeling werd in 1995 aan Fiat verkocht. In 2000 kwam dit bedrijf, met de gehele groep Fiat Ferroviaria, onder de vleugels van Alstom terecht. Bekende tram modellen van SIG zijn onder meer de Mirage en de Tram 2000 van het openbaar vervoerbedrijf in Zürich.

Flag of Switzerland SIG

Mirage · Tram 2000

Externe linkEdit